W przypadku pośrednictwa w obrocie nieruchomościami komercyjnymi każdą reklamę należy skierować do konkretnej grupy docelowej. Warto ją również dostosować do aktualnych warunków na lokalnym rynku, dzięki czemu łatwiej przyciągniesz potencjalnych klientów.
Zdefiniuj grupę docelową
Jeśli sprzedasz lub wynajmujesz nieruchomość, skieruj ją do danej społeczności biznesowej albo lokalnych inwestorów. Skoncentruj się na określonych rodzajach działalności, natomiast unikaj ogólnych strategii reklamowych. Bądź konkretny i bezpośredni, przygotowując reklamę.
Przejrzyj oferty konkurentów
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że na rynku będą znajdować się inne nieruchomości w danej lokalizacji lub dzielnicy. Dlatego przejrzyj i dokładnie przeanalizuj oferty konkurencji, dzięki czemu sprawdzisz, na jakie cechy lokalu kładzie szczególny nacisk. Zobacz, czym możesz się wyróżnić i zastanów się, jak przekonać potencjalnego klienta, by skorzystał z Twojej oferty, a nie konkurencji. Przyciągnij go świetnym opisem i atrakcyjnymi zdjęciami.
Powtarzaj i odświeżaj
Jeśli promujesz ogłoszenie, regularnie sprawdzaj opinie i statystyki. Pamiętaj, by co trzy tygodnie odświeżać reklamę i pozycjonować ją na portalach ogłoszeniowych, forach i mediach społecznościowych. Śledź też konkurencyjne oferty na rynku docelowym.
Pisz prosto i konkretnie
Tytuł ogłoszenia odgrywa bardzo ważną rolę, ponieważ przede wszystkim ma wzbudzić zainteresowanie i zachęcić do przeczytania Twojej oferty. Skuteczna reklama nieruchomości komercyjnych jest prosta i bezpośrednia. Choć mogą Cię kusić wyszukane opisy i techniczne specyfikacje, pisz konkretnie. W ten sposób łatwiej trafisz do potencjalnych klientów. Stosuj proste słowa i frazy, pisz krótko i na temat. Postaraj się zbudować zaufanie odbiorców, a opisując nieruchomość, zaakcentuj również to, co rzeczywiście może ich zainteresować.
Uatrakcyjnij swoją reklamę
Reklama powinna pobudzić wyobraźnię czytelników. Używaj więc kolorowych i sugestywnych opisów. Pisząc, zastanów się, w jaki sposób możesz wzbudzić emocje i obrazy w umyśle odbiorcy. Opisz lokalizację nieruchomości i jej najważniejsze udogodnienia. Przedstaw w ciekawy sposób, jaką działalność można prowadzić w Twoim lokalu.
Gdzie reklamować nieruchomość?
Często niedoceniany billboard jest dobrym sposobem na zareklamowanie nieruchomości komercyjnej. Zamieść oryginalny slogan i jasny opis tego, co oferujesz potencjalnemu klientowi. Podaj także swoje dane kontaktowe dużą czcionką. Nie przesadzaj z obrazami, logo, ani kolorami. Skoncentruj się na najważniejszych informacji i dopasuj je do kilku linii tekstu. Zastosuj dwa lub trzy uzupełniające kolory.
Dobrym źródłem reklamy są również popularne serwisy ogłoszeniowe. Jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie, pamiętaj, że Twoja reklama musi się wyróżnić. Przygotuj ciekawą treść i wyraźne zdjęcia nieruchomości. Wymień jej wyjątkowe udogodnienia, a jeżeli dysponujesz większym budżetem, sprawdź możliwe metody promocji.
Umiejętność reklamowania się na Facebooku i innych portalach społecznościowych może znacznie zwiększyć liczbę potencjalnych klientów. Postaraj się ukierunkować reklamę pod kątem lokalizacji, danych demograficznych i zainteresowań użytkowników.
Partnerem materiału jest firma LOCO Commercial - komercjalizacja lokali usługowych Warszawa