Tablice reklamowe stanowią nieodłączny element krajobrazu polskich miast, zarówno tych dużych, jak i mniejszych. Są to bardzo tradycyjne nośniki, które pomimo wprowadzania nowszych, bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań nie tracą jednak na swojej popularności. Powód niesłabnącego zainteresowania nimi wśród przedsiębiorców jest bardzo prosty – tablice reklamowe są po prostu bardzo skutecznie, nie ma więc powodu, aby z nich rezygnować.
W czym tkwi fenomen popularnych tablic reklamowych?
Tablice reklamowe to stosunkowo proste nośniki informacji reklamowej, które występować mogą w różnych rozmiarach oraz zostać umieszczone w praktycznie dowolnej lokalizacji. Stanowią jeden z najpowszechniej występujących w krajobrazie miejskim nośników reklamy zewnętrznej i spotkać je można właściwie wszędzie – w pobliżu często uczęszczanych miejsc, wzdłuż ruchliwych ulic, na skrzyżowaniach, w sąsiedztwie parków i centrów handlowych oraz w wielu innych lokalizacjach, które łączy jedno – są często uczęszczane zarówno przez pieszych, jak i podróżujących różnego rodzaju środkami lokomocji.
Tablice reklamowe są stosunkowo niedrogie w przygotowaniu i mogą mieć zróżnicowany charakter. Doskonale nadają się zarówno do reklamowania produktów i usług, jak i całych działalności gospodarczych. Jedynymi kosztami, jakie musi ponieść przedsiębiorca jest projekt i realizacja banneru, wynajem gotowej konstrukcji pod reklamę oraz opłacenie ekipy, która zamontuje całość przygotowując ją tym samym do użytku. Właściwy wybór lokalizacji tablicy oraz prawidłowo opracowany projekt reklamy sprawiają, że cała inwestycja szybko zwraca się z nawiązką, co stanowi jedną z najistotniejszych zalet tego typu nośników reklamowych.
Jakie zalety wyróżniają tablice reklamowe na tle innych nośników?
Oprócz wysokiej skuteczności, tablice reklamowe przynoszą firmie wiele innych, nie mniej ważnych korzyści. Przede wszystkim tego typu nośniki są z reguły przeznaczone do wielokrotnego użytku, co umożliwia ich stosunkowo łatwy demontaż oraz montaż w innym, lepszym miejscu. Przydaje się to np. w sytuacji zmiany siedziby firmy i przeniesienia jej działalności do innej dzielnicy lub innego miasta. Tablice reklamowe są ponadto z zasady atrakcyjnymi wizualnie formami reklamy, które skutecznie przyciągają wzrok przechodniów i przejezdnych oraz dobrze zapadają w ich pamięć. Dzięki temu pełnią istotną rolę w zwiększaniu rozpoznawalności firmy w danej lokalizacji oraz promocji jej działalności wśród miejscowej społeczności.
Nowoczesne tablice reklamowe mogą zostać ponadto wzbogacone o dodatkowe ulepszenia. Należy do nich chociażby podświetlenie, dzięki któremu treść reklamy będzie doskonale widoczna zarówno za dnia, jak i w nocy. Bardzo ciekawym rozwiązaniem są także tablice mobilne, które umieszcza się na przyczepie auta, która przemieszcza się wraz z reklamą po mieście. Parkując samochód na parkingu np. przed centrum handlowym można trafić z przekazem reklamowym do jeszcze szerszego grona potencjalnych odbiorców i tym samym dodatkowo podnieść skuteczność działań promocyjnych prowadzonych przy użyciu tablic reklamowych.